Аналіз роботи методичного об’єднання вчителів початкових класів за 2018-2019р.
У період, коли освіта України набуває
кардинальних змін, виникає необхідність оновленні методів та прийомів навчання,
в залученні інноваційних методик процесу формування в учнів предметних та
життєвих компетентностей. Сучасному суспільству потрібні громадяни, які здатні
приймати нестандартні рішення, тобто підходити до вирішення тієї чи іншої
проблеми, самоконтролювати та самооцінювати результати своєї діяльності.
Основним завданням учителя на
нинішньому етапі розвитку нашого суспільства є забезпечення виходу кожного учня
на рівень базової освіти та встановлення розвитку пізнавальної і творчої
активності, формування не тільки предметних компетентностей учнів, а й самоосвітніх.
Тому всі аспекти навчання повинні бути спрямовані на розвиток творчої
особистості розкриття обдарованості кожної дитини.
Керуючись методичною проблемою школи, методичне об’єднання вчителів
початкових класів у 2018-2019 навчальному році продовжило працювати над
проблемою: «Створення комфортних умов для формування
особистості молодших школярів і забезпечення якості освітньої діяльності
учителів- початківців»
Мета роботи методичного
об'єднання вчителів - створення комфортних умов для навчання, за яких учень
відчуває свою успішність, свою інтелектуальну досконалість, відчуває себе
частинкою соціуму, його невід'ємною ланкою. Тому ця проблема і
охопила всі сфери шкільного життя, весь навчально-виховний процес, де в центрі
стоїть особистість - учень, з інтелектуальним, фізичним, творчим потенціалом.
Робота методичного об’єднання була спрямована на
підвищення професійної майстерності і розвиток творчої ініціативи вчителів,
впровадження нового Державного стандарту початкової загальної освіти;
застосування в інноваційному навчанні інтерактивних технологій; створення умов
для формування ключових компетентностей учнів, педагогів.
Головним напрямком у роботі методичного об’єднання вчителі обрали модернізацію
навчально-виховного процесу шляхом впровадження інтерактивних технологій. Робота
над проблемою методичного об’єднання була тісно пов’язана з роботою над
загальношкільною методичною проблемою.
Серед найпоширеніших форм методичної роботи: психолого-педагогічні
консультації, семінар-практикум, психолого-педагогічний семінар, теоретичний
семінар, співбесіди, консультації на актуальні теми, відкриті уроки, огляди
новинок психолого-педагогічної та методичної літератури, круглі столи, предметні
тижні, методичні оперативки. На засіданнях МО обговорювались
питання, що стосуються впровадження нових технологій навчання і реалізації
проблеми, над якою працювали вчителі.
Одним із шляхів удосконалення професійної компетентності педагога є
ефективне застосування традиційних та інноваційних освітніх технологій. Аналіз
відвіданих уроків та позакласних заходів показав, що вчителі творчо підходять
до реалізації проблеми школи, проблеми МО та власної проблеми. Усі члени МО,
надаючи перевагу особистісно зорієнтованій системі навчання, обирають
педагогіку співробітництва, уроки будують на діяльнісній основі, учень активно
працює сам, у парах, групах – на всіх етапах уроку, навчаючись самостійно
здобувати знання і застосовувати їх.
Самоосвіта педагога – це складова
моделі розвитку ключових компетентностей учителів початкових класів і один із
шляхів реалізації проблеми. Сьогодні важливим є не тільки вміння оперувати
власними знаннями, а й бути готовим змінюватись та пристосовуватись до нових
потреб ринку праці, оперувати та управляти інформацією, активно діяти, швидко
приймати рішення, навчатись впродовж життя. Результатом цього є самодостатня, творча
особистість педагога. Професійне самовдосконалення вчителя здійснювалось через
самоосвіту, а також через активну участь у різноманітних методичних заходах.
Члени МО брали активну
участь у районних семінарах,
майстер-класах, тренінгах. Свою діяльність вчителі початкових класів спрямовують на пошук наукових
новинок, на створення творчої атмосфери, модернізацію форм, методів та засобів
навчання і виховання дітей, а головне – на реалізацію принципу рівноправного
діалогу між учителем та учнем.
Це
створило умови для активізації творчого потенціалу педагога, для підвищення
професійного та методичного рівня сучасного вчителя, формування
педагога-новатора, спонукало до самоосвіти. Всі члени методичного об’єднання активно долучились до
вивчення і обговорення нових документів МОН України, що стосуються реформи
освіти:
·
Концепція «Нова українська школа», затверджена КМУ від
14.12.2016 р. № 988;
·
наказ МОН України від 13.07.2017 р. № 1021 «Про
організаційні питання запровадження Концепції Нової української школи у
ЗНЗ І ступеня»;
·
проект Державного стандарту початкової загальної
освіти № б/н від 26.07.2017 р.;
·
Закон України «Про освіту», прийнятий
05.09.2017 року;
·
Державний стандарт початкової освіти (КМУ від
21.02.2018 № 87)
Члени МО вчителів початкових
класів приймають активну участь в онлайн-конференціях, вебінарах, тренінгах, де
розглядаються важливі питання реформування освіти, розбудовування Нової
укранської школи.
Протягом року вчителі працювали над всебічним розвитком дитини шляхом
виявлення здібностей учнів, їх нахилів, формували вміння вчитися, самостійно
здобувати знання, практично і творчо застосовувати їх. Виховували
інтерес до знань, бажання добре вчитися, бути корисним своїй країні. Всі учні початкових класів взяли
активну участь у проведенні «Тижня початкової школи».
Робота була спланована так, щоб заходи
охоплювали різні сфери діяльності вчителів та учнів, були цікавими, корисними,
сприяли інтелектуальному та творчому розвитку учнів. Вчителі та їх
вихованці приймали участь у заходах різного рівня: предметні олімпіади,
конкурси. Згідно плану роботи методичного об’єднання,
проведено конкурс знавців української мови ім. П. Яцика серед учнів
3 – 4 класів.
Учні початкової школи брали активну участь у
Міжнародних та всеукраїнських інтерактивних конкурсах: у всеукраїнському
конкурсі «Соняшник» , міжнародному
математичному конкурсі «Кенгуру». Учні показали хороші результати і отримали дипломи
різного ступеня. З кожним роком зростає активність дітей до участі у різного
роду конкурсах, де вони показують хороші результати. Це свідчить про те, що
наші вчителі на правильному шляху: школа розвиває допитливість дітей, їх
пізнавальну активність, тобто формує всебічно розвинену особистість молодшого
школяра.
Проаналізувавши рівень методичної роботи з реалізації науково-методичної
проблеми можна сказати, що удосконалення методичної компетентності вчителя
шляхом впровадження інноваційних педагогічних технологій позитивно
позначилось на формуванні професійної майстерності педагогів, створило
сприятливі умови для розвитку творчого потенціалу педагогів, їх саморозвитку та
самовдосконалення. Така система роботи з педагогічними кадрами сприяла росту
педагогічної майстерності.
Керуючись методичною проблемою школи, методичне
об’єднання вчителів початкових класів у 2019-2020 навчальному році продовжить
працювати над проблемою: «Створення
комфортних умов для формування особистості молодших школярів і забезпечення
якості освітньої діяльності учителів- початківців» виконуючи наступні завдання:
1.
Спрямувати роботу на забезпечення
високого рівня викладання, формування в учнів практичних знань, умінь і
навичок.
2.
Удосконалювати форми і методи роботи
на уроках, творчо ставитися до кожного уроку, впроваджуючи в практику
досягнення педагогічної науки.
3.
Систематично знайомитися та
впроваджувати в практику сучасні освітні технології та інновації.
4.
Регулярно проводити огляд новинок
методичної та художньої літератури, періодичних видань.
5.
Активізувати позакласну роботу з
навчальних предметів, розвиваючи при цьому творчі здібності учнів.
6. Проводити індивідуальну роботу з
учнями, які не встигають.
7. Використовуючи різні засоби, форми і
методи навчання, виховувати в учнів любов до рідної мови, повагу до культури і
традицій свого народу .
8.
Провести і відвідувати відкриті
уроки і виховні заходи.
9.
Продовжувати роботу над формуванням
в учнів єдиних орфографічних навичок і вмінь щодо ведення учнівських зошитів.
10.Розвивати
читацькі, мовленнєві уміння і навички, впроваджуючи новітні сучасні технології.
Аналіз методичної роботи
за 2017- 2018 н.р.
У 2017/2018 навчальному році методична робота здійснювалася
відповідно до Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», на
реалізацію нових Державного стандарту початкової загальної освіти та Державного
стандарту базової, старшої загальної середньої освіти, а також відповідно до
завдань, визначених у наказі по навчальному закладі від 02.09.2016 № 53 «Про
організацію методичної роботи з педагогічними кадрами на 2017/2018 навчальний
рік».
Згідно з річним планом роботи закладу на 2017/2018 н. р.
педагогічний колектив працював четвертий рік
над єдиною проблемою: «Створення комфортних умов
для формування особистості молодших школярів і забезпечення якості освітньої
діяльності учителів- початківців»
Задачі методичного об’єднання вчителів
початкових класів:
- підвищення
практичної підготовки вчителів до здійснення компетентнісного підходу в системі
навчально-виховної роботи;
- підвищення
ефективності та якості уроку як основної форми організації навчально-виховного
процесу;
- впровадження нових технологій навчання та виховання
учнів;
- створення максимально сприятливих умов для розвитку
можливостей і здібностей учнів;
- підвищення
педагогічної майстерності вчителів.
Належну увагу вчителі приділяли
науково-методичному, інформаційному забезпеченню навчально-виховного процесу, новим освітнім
технологіям, вдосконаленню змісту виховання.
Для підвищення рівня ефективності
сучасного уроку вчителі широко впроваджують у практику своєї роботи елементи
педагогічного досвіду своїх шкільних колег, використовують інтерактивні
технології навчання для формування компетентностей як інтегрованого результату навчальної
діяльності.
Методичну майстерність вчителі
початкових класів підвищували шляхом участі у роботі методоб’єднання, науково –
методичних та психолого – педагогічних семінарах, шляхом самоосвіти. Упродовж
навчального року проходило взаємовідвідування
уроків, виховних заходів, вирішувались
проблемні питання, що виникали в процесі навчання та
виховання.
Всі вчителі
початкової школи пройшли ОНЛАЙ - КУРС онлайн - освіти «ЕДЕРА» .
Вчителі вміло передають знання,
формують уміння і навички, виховують своїх учнів добрими, самостійними,
працьовитими дітьми. У цьому навчальному році молодші школярі брали
участь в різноманітних конкурсах.
Це:
ü акція «Милосердя»
ü «Поспішай робити добро»;
ü до Дня української
писемності та мови написання диктанту
ü « Моя Україна»;
ü знавців рідної
мови ім. П. Яцика;
ü всеукраїнський математичний конкурс «Кенгуру»;
ü захід до Дня Святого
Миколая;
ü акція « Привітання
з Новим роком бійців АТО»;
ü районний конкурс
«Замість ялинки – новорічний букет»
У колективі налагоджена атмосфера співробітництва,
взаємодопомоги, підтримки (спільна розробка уроків, свят, екскурсій,
планування) . Учителі не тільки вимогливі до себе, але й один до одного (аналіз
відкритих заходів, уроків), адекватно реагують на критику.
Значну увагу приділяють учителі
виховній роботі. Були проведені
різноманітні виховні заходи
згідно плану виховної
роботи школи та класовода. Аналіз роботи
методичного об’єднання дає
підставу зробити висновок,
що завдання, які випливають
з науково-методичної проблеми
об’єднання, в основному
виконано. Звичайно, рік роботи
методичного об’єднання вчителів
початкових класів не розв’язав всіх проблем. Та ми не зупиняємося на
досягнутому.
Завдання методичного об’єднання на 2018/2019 н.р.:
1. Забезпечення своєчасного вивчення
нормативних документів; виконання нормативних вимог до навчання і виховання.
2. Формування здоров’язбережувальої компетентності учнів .
3. Застосування диференційованого підходу як засобу формування соціальної
компетентності учнів.
4. Забезпечення взаємодії в освітній роботі з дітьми старшого дошкільного і молодшого шкільного віку.
5. Удосконалювати
методичну культуру кожного
педагога, використання його
потенційних творчих можливостей,
інноваційної діяльності.
6. Забезпечення
удосконалення уроку як основної форми навчальновиховного процесу:
- впровадження
інноваційних сучасних технологій ,
- проведення уроків з використанням технічних засобів
навчання (підвищення їхньої ролі в
активізації пізнавальної діяльності школярів).
Немає коментарів:
Дописати коментар