Засідання
вчителів початкових класів від 07 вересня 2017 – го року.
Присутні: 4
Відсутні: -
Порядок денний
Організація навчально-виховного процесу в початкових класах.
1.
Аналіз роботи ШМО за 2016-2017 н.р.
2.
Затвердження плану роботи на 2017-2018 н.р.
3.
Опрацювання листа МОН України від 17.08.2016
№1/9-437» Методичні рекомендації до оновлення програм початкової школи (-4 кл )
4.
Опрацювання наказу МОН України від 19.08.2016 №1009
« Про внесення змін до наказу МОН України від 21.08.2013 №1222»
5.
Опрацювання додатку до листа МОН України від
12.07.2015 №1/9-364 « Про організаційно-методичні засади забезпечення навчально
- виховного процесу для учнів з особливими потребами загальноосвітніх
навчальних закладів 2017-2018 н.р.»
6.
Оцінювання учнів 2-го класу.
Слухали
1.
Рарій М.Ю. , яка зробила аналіз роботи шкільного
методичного об’єднання за 2016-2017 н.р. і ознайомила присутніх з планом
роботи ШМО вчителів початкових класів на
2017-2018н.р.
2.
Рарій М.Ю. , яка ознайомила членів ШМО з
«Методичними рекомендаціями до основних програм початкової школи( 1-4кл.)
відповідно до листа МОН України від 17.08.2016 №1/9-437
3.
Мазуру Н.І. ,яка надала інформацію присутнім « Про внесення змін до наказу МОН України від
21.08.2013 №1222 відповідно до наказу МОН України від 19.08.2016р.
4.
Деменчук Н.В. , яка ознайомила членів з
«Організаційно-методичними засадами забезпечення навчально –виховного процесу
учнів з особливими потребами загальноосвітніх навчальних закладів на 2017-2018
н.р. «, відповідно до додатку до листа МОН України від 12.07.2015 №1/9-364
5. Рарій М.Ю., про оцінювання учнів 2-го класу .
Відповідно до ключових тез орієнтованих вимог до оцінювання навчальних
досягнень учнів 1-4 кл. , учні 2-го класу оцінюються за рішенням педагогічної
ради .( Лист МОН України від 19.08.2016 №1009
6.
Деменчук Н.В. , про оцінювання учня 3-го класу Кочетова Є. Відповідно до додатку до листа Міністерства освіти і
науки України від 12.07.2016 року №1/9-364 учні з особливими освітніми потребами
оцінюються за рішенням педагогічної ради.
Виступили
Мазура Н.І. , яка ще раз зупинилась на основних положеннях
інструктивно –методичного листа , інструкції щодо ведення класного журналу 1-4
класів.
Деменчук Н.В. , яка доповнила інформацію , щодо оцінювання і
нагадала , що учні 1-го класу оцінюються
вербально з усіх предметів , учні 2-го класу за рішенням педагогічної
ради , 3,4 класи з предметів « Основи здоров’я » , « Трудове навчання» , «
Образотворче мистецтво» , « Музичне мистецтво» , Фізична культура» , оцінюються словесно , але
в кінці кожного семестру в журналі зазначається зараховано , з основних
предметів виставляються бали.
Рарій М.Ю. , яка
розподілила доручення між членами ШМО
Суховенко О.І. , яка ознайомила присутніх з новинками методичної
літератури.
Методичні рекомендації
1.
Детально вивчити інструктивно-методичні рекомендації МОН України , щодо викладання предметів в початковій школі.
2.
Детально опрацювати лист МОН України від 17.08.2016 №1/9-437» Методичні
рекомендації до основних програм початкової школи (1-4кл.)
3.
Ще раз опрацювати наказ МОН України від 19.08.2016№1009
« Про внесення змін до наказу МОН України від 21.08.2013 №1222»
4.
Деменчук Н.В. детально опрацювати додаток до листа
МОН України від 12.07.2015№1/9-364 « Про організаційно-методичні засадт
забезпечення навчально-виховного процесу для учнів з особливими освітніми
потребами загальноосвітніх навчальних
закладів 2017-2018н.р.
5.
Учнів 2-го класу оцінювати І семестр-вербально ,
ІІ-за 12-ти бальною шкалою , згідно рішення педагогічної ради.
6.
Згідно рішення педагогічної ради учня 3-го класу
Кочетова Є. оцінювати за 12-ти бальною шкалою
7.
Постійно ознайомлюватися з новинками педагогічної
преси.
8.
Класні журнали для початкових класів оформлювати
згідно методичних рекомендацій.
Протокол № 2
Засідання вчителів початкових класів від 8 листопада 2017року
Присутні :4
Відсутні:-
Порядок денний
Проектна технологія в соціокультурному аспекті ІКТ в проектній діяльності
1. ІКТ в проектній діяльності.
2. Основні напрями використання проектної діяльності.
3.Доповідь на тему :" Уроки- проекти , як засіб формування креативного мислення молодших школярів.
4.Відвідування та обговорення відкритих уроків.
Слухали
1.Рарій М.Ю. , яка сказала , що в основу методу проекту покладена ідея , що складає суть поняття " проект" , його спрямованість та результат. Для досягнення результату учні навчаються самостійно мислити , знаходити і вирішувати проблеми , навчаються прогнозувати результати , співпрацювати в парах , групах. Тому під час навчально-виховного процесу проводяться уроки-проекти.
2.Суховенко О.І. , яка сказала , що використання комп'ютерних засобів навчання дозволяє збільшити обсяг інформації для засвоєння учнями , для розвитку їхнього мислення , формування системи розумових дій , здатності до самостійної творчої роботи. Під час використання проекту учні використовують ресурси інтернету , створюють мультимедійну презентацію. Але при використані комп'ютерної техніки у навчані діти втомлюються, тому при проведені занять з використанням ІКТ потрібно дотримуватись Державних санітарних правил та норм.
3.Мазуру Н.І. , яка ознайомила присутніх з основними напрямами використання проектної діяльності.
Головним елементом проектної технології і є процес проектування учнівського пошуку-від моделювання тренувальних умінь до постановки навчальної проблеми та її дослідження , до конструювання й визначення оптимальних шляхів її розв'язання у вигляді проекту. Результатом впровадження проектної технології є іноваційно-розвивальне середовище.
Працюючи над проектом діти збагачують індивідуальний досвід, розвивають пізнавальну активність та допитливість. У них пробуджується інтерес до навколишнього світу , виховується бережливе ставлення до природи , свого здоров'я.
4.Деменчук Н.В. , доповідь на тему :" Метод проектів , як засіб проективного мислення пізнавальної діяльності молодших школярів. Виховання особистості мислячої, самостійної, творчої - соціальне зумовлення інформаційного суспільства.
Робота над проектом - це практика ообистісно орієнтовногонавчання , що враховує у процесі навчання конкретного учня його вільний вибір , особисті інтереси.Роль учнів змінюється в роботі над проектом , вони є активним учасниками , при цьому вони вільні у виборі способів і видів діяльності для досягнення поставленої мети. Під час роботи над проектом в учнів активно розвивається креативне мислення , сфера комунікацій.
5.Рарій М.Ю. , яка проаналізуала відвідані уроки-проекти з основ здоров'я . Всі вчителі справились із завданням і на високому рівні показали свій досвід..
Виступили
Мазура Н.І. ,яка сказала , що технологія проектів виникає зростання інтересу школярів , дозволяє вчитися на власному досвіді інших, приносить задоволення учням, коли вони бачать продукт власної праці.
Деменчук Н.В. , яка наполягала на тому , що метод проектів розвиває творчу діяльність учнів , розвиває критичне мислення , вміння самостійно констуювати свої знання й орієнтуватися в інформаційному просторі.
Суховенко О.І. , яка сказала , що проект , як форма організації навчальної діяльності - це спосіб досягнення дидактичної мети через детальне розроблення проблеми , він повинен завершитися відчутним результатом.
Рарій М.Ю. , яка стверджувала , що проекти відносяться до числа нетрадиційної технології навчання оскільки вони забезпечують : активність навіть пасивних учнів , розкриття учнями своїх здібностей , впевненості в собі , розвиток творчих здібностей; стимулює і посилює позитивну мотивацію до навчання.
Методичні рекомендації
1.Дотримуватись вчителям початкових класів вимог , яким повинен відповідати урок-проект.
2.При проведені занять з використанням ІКТ дотримуватись правил Державно-санітарних правил та норм.
3. На всіх уроках реалізувати триєдину мету навчати, розвивати , виховати.
4. Використовувати проектну технологію у своїй практиці починаючи з 1-го класу.
5. Відвідвідувати уроки-проекти з подальшим їх обговоренням.
6.Проведені уроки-проекти самостійно висвітлювати на блозі Методичного об'єднання вчителів початкових класів.
Протокол № 3
Засідання вчителів початкових класів від 10 січня 2018року
Присутні:4
Відсутні:-
Порядок денний
Нові педагогічні технології початкової освіти , як засіб використання інтерактивних форм і методів.
1. Доповідь на тему " Використання інтерактивних форм і методів навчання для формування ключових життєвихомпетентностей особистості.
2.Доповідь на тему :" Формування навичок виразного читання"
3. Ігрова діяльність , як одна із форм інтерактивного навчання.
4. Аналіз рівня навчальних досягнень учнів за І семестр.
Слухали
Рарій М.Ю. : Пізнавальна діяльність учнів переважно має колективний характер, що створює передумови для взаємодії суб'єктів навчання , дає можливість для обміну інтелектуальними цінностями , порівняння й узгодження різних точок зору та об'єкти , які вивчаються на уроці. Нестандартні уроки дозволяють урізноманітнити форми і методи роботи, позбавляти шаблонів , створювати умови для виховання творчих здібностей школяра , розширюють функції вчителя , дають змогу враховувати специфіку певного матеріалу та індивідуальні особливості кожної дитини. Використання нестандартних форм уроків сприяє формуванню пізнавальних інтересів школярів , діти безпосередньо беруть участь у процесі навчання.
2. Деменчук Н.В. ,яка створила доповідь на тему " Використання інтерактивних форм і методів навчання для формуваня ключових компетентностей особистості". Інтерактивні форми і методи дають можливість створення комфортних умов навчання , за яких кожен учень відчує свою необхідність ,зможе розкрити свої здібності й продемонструвати знання , відчути впевненість в собі .Учні початкових класів добре навчаються лише тоді , коли їм цікаво , коли вони мають хоча б невеликий успіх.Школярам подобаються ті види роботи, які дають змогу роздумувати , можливість виявляти ініціативу , винахідливість та творчість . Цьому сприяють нетрадиційні форми проведення уроків.
3. Суховенко О.І. , яка доповіла присутнім про формування навичок виразного читання , ознайомила з методами і прийомами швидкого читання.
Навчити дітей добре читати одне з найважливіших завдань школи.Виробит в учнів уміння самостійно поповнювати свої знання , можливе лише тоді , коли вчитель кожного із них читати свідомо, швидко і правильно.
4.Мазуру Н.І., яка виступила з лекцією на тему "Ігрова діяльність на уроках у початковій школі" , де звернула увагу на те , що особливо в 1-2 класах, є широкі можливості для проведення ігор. Оскільки місце гри у структурі уроку , визначаються завданням уроку та змістом самої гри. Адже саме гра дозволяє дітям "прожити" ключові моральні ситуації та допомагає у розвитку моральної свідомості.
5.Всі члени методичного об'єднання проаналізувати та графічно продемонстрували аналіз рівня навчальних досягнень учнів 1-4 класів за І семестр.
Виступили
1. Мазура Н.І., яка доповнила доповідь Рарій сказавши , що ефективність нестандартних уроків забезпечується за умови володіння вчителем методикою їх проведення та умілого використання таких уроків у певній системі в поєднані з традиційними системами роботи.
2.Суховенко О.І., яка сказала , що поєднувати традиційні форми роботи з іноваційними. Імпровізація нестандартних ситуацій , використання комп'ютерних технологій , впровадження інновації формують у дітей багато ключових компетентностей , які допомагають їм впевнено діяти у практичних життєвих ситуаціях.
3.Деменчук Н.В.,доповнила про те , що учні повинні не лише швидко й правильно читати , але й правильно усвідомлювати прочитаний текст, вміти його переказувати , адже усвідомлення- основна якість читання.
4.Мазура Н.І., яка сказала , що ефективним методом для засвоєння та усвідомлення прочитаного тексту є малювання ілюстрації до тексту.
5.Рарій М.Ю., запропонувала деякі види самостійних завдань , які можна використати з різною метою.Сказала ,що гра надає максимальну свободу інтелектуальної діяльності .Під час гри об'єднуються активна інтелектуальна і практична діяльність дітей.
Методичні рекомендації
1.Використовувати нестандартні форми уроків .
2. Урізноманітнювати форми і методи роботи.
3. Створювати умови для виховання творчих здібностей кожного школяра.
4.Використовувати нестандартні уроки у певній системі в поєднані з традиційними формами роботи.
5. Організовувати навчальну діяльність таким чином , щоб кожен учень відчув силу успіху.
6. Використовувати запропоновані методи і прийоми у практиці навчання дітей швидкого читання і розуміння прочитаного.
7.Розробити пам'ятку "Читай виразно"
8.Застосовувати ефективний і необхідний прийом з першокласниками -малювання ілюстрацій до тексту.
9. Застосовувати під час навчально-виховного процесу ігри за правилами.
10. Використовувати рольові ігри та закликати до участі в них учнів.
11. Проводити динамічні паузи під час уроку.
12. Проводити аналіз навчальних досягнень учнів кожний семестр.
Немає коментарів:
Дописати коментар