Вступ


Вступ
У 2018-2019 н. р. методичне об’єднання вчителів початкових класів працювало над такою науково-методичною проблемою:«Створення комфортних умов для формування особистості молодших школярів і забезпечення якості освітньої діяльності учителів- початківців». Для більш ефективної роботи засідань методичного об’єднання практикувалися різноманітні форми роботи: ділова гра, семінар, круглий стіл. Педагоги виступали з доповідями, обговорювали відкриті уроки, виховні заходи, ділилися своїм досвідом роботи. На кожному засіданні не обходилось без огляду новинок педагогічної та методичної літератури, що сприяло підвищенню професійного рівня вчителів.
Протягом року було проведено 4 засідання :
1.   Організація навчально-виховного процесу в початкових класах.
2.   Особливості організації діяльності молодшого школяра.
3.   Впровадження інтерективних технологій при формуванні навичок читання.
4.   4.Аналіз роботи методичного об'єднання.
Однією зі складових професійної компетентності вчителя є його самоосвітня діяль­ність. Саме їй останнім часом приділяється велика увага, тому що в ході її педагог задовольняє влас­ні пізнавальні потреби та вдосконалює здібності, осмислює особистий досвід викладання, підвищує рівень власної професійної компетентності. Її ре­зультати — розвиток учнів, а не тільки самовдос­коналення в особистому та професійному планах. Тому на останньому методоб’єднанні ми ділимось результатами своєї роботи, обговорюємо їх.
У своїй роботі практикуємо взаємовідвідування і подальше обговорення уроків, обговорюємо проблеми, які виникають в ході роботи молодих вчителів.
Вчителі нашого методоб’єднання не стоять осторонь позакласної та позашкільної роботи. Було проведено тиждень учня початкової школи, під час якого проводилась виставка сімейної творчості, день відкритих дверей для батьків, розгадували ребуси, учні брали участь у змаганнях та конкурсах, інтелектуальних іграх.
Учні початкових класів є учасниками  міжнародного конкурсу «Кенгуру», «Колосок».
У 2018 році була проведена атестація  вчителів початкових класів : Суховенко О.І.-ІІ категорія , Рарій М.Ю.-І категорія.
У наступному 2019-2020 навчальному році діяльність методоб’єднання буде спрямована на вирішення таких завдань: 
  • впровадження інформаційних технологій на уроках в початкових класах; 
  • розвиток інноваційної особистості учня засобами технології критичного мислення; 
  • вивчення та впровадження передового педагогічного досвіду; 
  • покращення рівня самоосвітньої підготовки вчителя; 


ШЛЯХИ ПІДВИЩЕННЯ
ФАХОВОЇ МАЙСТЕРНОСТІ ПЕДАГОГІВ
1.   Вивчення та аналіз методичних рекомендацій, інструкцій, що регламентують роботу вчителів початкових класів. 
2.   Відвідування обласних курсів підвищення кваліфікації. 
3.   Обговорення актуальних питань навчання і виховання. 
4.   Ознайомлення з педагогічним досвідом роботи творчих вчителів: 
                       а) взаємовідвідування уроків;
                      б) співпраці у семінарах, творчих та динамічних групах;
                     в) ознайомлення і вивчення досвіду роботи вчителів, висвітлених на сторінках фахових журналів та впровадження його в практику роботи. 
5.              Участь у засіданнях педрад, вчительських конкурсах. 


6.              Ознайомлення з новинками психолого-педагогічної та методичної літератури, фаховими періодичними виданнями та впроваджувати їх у свою роботу. 





У період, коли освіта України набуває кардинальних змін, виникає необхідність в оновленні методів та прийомів навчання, в залученні інноваційних методик до процесу формування в учнів предметних та життєвих компетентностей. Сучасному суспільству потрібні громадяни, які здатні приймати нестандартні рішення, творчо підходити до вирішення тієї чи іншої проблеми, самоконтролювати та самооцінювати результати своєї діяльності.
Основним завданням учителя на нинішньому етапі розвитку нашого суспільства є забезпечення виходу кожного учня на рівень базової освіти та встановлення розвитку пізнавальної і творчої активності, формування не тільки предметних компетентностей учнів, а й самоосвітніх. Тому всі аспекти навчання повинні бути спрямовані на розвиток творчої особистості, розкриття обдарованості кожної дитини. 
Мета початкової школи - формування людини, яка хоче і вміє самостійно вчитися, сприймати інформацію, працювати з нею, сортувати її, осмислювати, творити.
Щоб учень став рівноправним учасником процесу освіти, необхідно озброїти його техніками та прийомами, спрямованими на розвиток пам'яті, уваги та образного мислення, сформувати навички дослідницької поведінки. Лише за такого розвитку кожна дитина відповідно зі своїми особистими властивостями та здібностями знайде себе і самореалізується. Як розвинути індивідуальні можливості кожної дитини й зберегти її психічне й фізичне здоров'я - ось проблема, над якою завжди замислювались і працювали педагоги. Тому метою роботи нашого педагогічного колективу є створення умов для розкриття інтелектуального та творчого потенціалу дитини.
В минулому 2019 навчальному році методичне об'єднання вчителів початкових класів працювало над проблемною темою  «Створення комфортних умов для формування особистості молодших школярів і забезпечення якості освітньої діяльності учителів- початківців». Належну увагу педагоги приділяли інформаційному забезпеченню навчально-виховного процесу, новим освітнім технологіям, вдосконаленню змісту виховання, вивченню комплексних інноваційних підходів до організації життєдіяльності сучасної початкової ' школи.
Для підвищення рівня ефективності сучасного уроку класоводи широко впроваджують у практику своєї роботи елементи педагогічного досвіду своїх шкільних колег, педагогів міста. Вони використовують інтерактивні технології навчання для формування компетентностей як інтегрованого результату навчальної діяльності.

Педагоги вміло передають знання, формують уміння і навички, виховують своїх учнів добрими, самостійними, працьовитими дітьми.
Робота методичного об'єднання будувалася на основі діагностики та прогнозування, була спрямована на забезпечення потреб вчителя. В минулому навчальному році вивчалось питання використання проблемно-пошукових методів навчання з метою розвитку пізнавальних інтересів молодших школярів, проводився випереджувальний розгляд питань методики вивчення складних розділів навчальних програм з демонструванням відкритих уроків, організовувалось взаємовідвідування уроків з метою обміну досвідом роботи та дотримання педагогічних вимог учнів.
Аналіз роботи свідчить, що за минулий рік значно підвищився методичний рівень :і викладання навчальних предметів, посилилась увага до виховної та розвивальної функцій навчання, до пошуку його ефективних форм і методів. Успішне засвоєння навчального матеріалу залежить не лише від пізнавальних можливостей і здібностей дітей, а й від організації вчителем роботи на уроці, коли кожен учень працює з оптимальним навантаженням. Більше уваги вчителям початкових класів потрібно приділяти диференційованому підходу, коли форми й методи навчання добираються відповідно до індивідуальних здібностей дитини, сприяють її повноцінному розвитку. Добираючи диференційовані завдання потрібно пам'ятати: для поетапної роботи потрібні не будь-які завдання.
Підібрати для слабших завдання з поступовим зменшенням міри допомоги, а для сильніших - з ускладненням творчих завдань. Слід зазначити, що епізодичне застосування диференційованих завдань не дає бажаного результату, тому що частина учнів, особливо з низьким рівнем розвитку, буде безнадійно відставати, не досягнувши основної мети - засвоєння хоча б мінімуму знань, а сильніші не матимуть можливості постійно розвивати свої здібності.
Тільки систематичне , поетапне використання диференційованих завдань дає позитивний результат. Щоб крок за кроком найслабші учні змогли дійти до виконання основного завдання, а сильніші в цей час мають змогу не зупинятися на досягнутому, а поглиблювати знання з даної теми, розвивати свої здібності, виконуючи творчі завдання. Тому потрібно продовжувати працювати над впровадженням методики диференційованого завдання. Добирати для школярів диференційовані домашні завдання. На уроках математики більше використовувати логічні та творчі задачі. Для здібних учнів добирати завдання творчого характеру.Скільки цікавих заходів було організовано і проведено вчителями молодших класів разом зі своїми вихованцями . Педагогами було організовано класний та шкільний конкурси малюнків, конкурс класних стінних газет, проведені мовні конкурси, вікторини, літературні ігри Протягом навчального року молодші школярі беруть участь в різноманітних конкурсах. Це:
• конкурс знавців рідної мови;
• класні олімпіади з математики;
• шкільні конкурси малюнків та виробів з різних матеріалів;
• всеукраїнський конкурс «ім. П. Яцика»;
Та головне, до чого прагнуть вчителі початкових класів, - це здружити школярів між собою та зробити шкільне життя дітей цікавим і захоплюючим.
В 2019-2020 н.р. наше методичне об'єднання буде працювати за такими напрямками:
• Удосконалення методики НУШ на уроках та в позаурочний час.
• Використання інтерактивних технологій навчання для формування компетентностей як інтегрованого результату навчальної діяльності.
• Застосування диференційованого підходу як засобу формування соціальної компетентності учнів.
У цьому навчальному році наше методичне об'єднання буде працювати над проблемною темою:«Створення комфортних умов для формування особистості молодших школярів і забезпечення якості освітньої діяльності учителів- початківців»


Немає коментарів:

Дописати коментар